Vanliga frågor & svar  

Betalning och leverans

  • Hur gör jag en beställning hos Epos?

1. Klicka på den produkt du är intresserad av, tryck ”Köp” och välj antal.

Överst på sidan till höger kan du se antalet varor och den totala summan för de varor som ligger i varukorgen. Vill du se exakt vilka produkter som finns i varukorgen trycker du på ”Varukorg”.

2. När du vill betala trycker du på ”Till kassan”/”visa varukorg” överst till höger på sidan. Kontrollera att rätt varor, och rätt antal av dessa finns i listan. Vill du ta bort eller ändra antal varor i varukorgen går det bra att göra det genom att trycka på Ta bort eller Antal och sedan Uppdatera. När allt ser rätt ut trycker du på ”Till kassan”.

3. I kassans första steg skriver du ditt namn och din adress. Därefter väljer du det leverans- och betalningssätt som du önskar. Vänligen kontrollera att dina personuppgifter stämmer. Därefter trycker du på knappen ”Beställ” för att bekräfta din order.

4. I kassans sista steg får du din orderbekräftelse och ditt ordernummer. Denna information skickas även till den email-adress du har angivit.

 

  • Vilka betalningssätt kan jag använda?

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

1. Direktbetalning via din Internetbank: Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

2. Korbetalning med VISA eller MasterCard.

3. Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor.

 

  • Är det säkert att använda kortbetalning?

Vi samarbetar med Payson för inlösen av kortbetalningar. Payson är en av nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! Epos Development AB lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av Payson. Payson använder ett säkert system för betalningar och tillsammans med deras partners bevakar de kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar. Payson är certifierad av säkerhetsbolaget Trustwave. Mastercard Secure Code Verified By Visa This site protected by Trustwave's Trusted Commerce program.

 

  • Vad kostar frakten?

Alla beställningar i webbutiken som överstiger 1 500 kr skickas fraktfritt. Vid beställningar under fraktfrigränsen tar vi endast 59 kr i avgift, oavsett hur många varor du köper.

 

  • Hur lång tid tar det att få varorna?

Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar från det att vi mottagit och registrerat din order. Har du flera varor med olika leveranstid levereras de tillsammans då alla varor finns i lager. Se lagerstatus och eventuella ledtider på produkten under respektive produktinformation.

 

  • Hur levereras mina varor?

Vi levererar våra paket via Posten AB, Schenker, UPS och DHL. Din beställning skickas till närmsta postombud på din ort, oftast en livsmedelsbutik eller bensinmack. Du får en avisering via SMS eller e-post beroende på om du väljer att ange ditt mobiltelefonnummer.

 

  • Kan jag spåra var mina produkter finns under leveranstiden?

När du gjort din beställning får du inom ett dygn ett leveransmail. I detta finns information om din försändelse och ett kollinummer och med hjälp av det kan du söka efter ditt paket på www.posten.se.

 

  • Vad gör jag om jag om leveransen är skadad när jag mottar den?

Vi jobbar hårt för att våra kunder ska vara nöjda. Tyvärr kan fel ske när man minst anar det. Har din vara fått någon skada och du önskar att reklamera den ber vi dig fylla i reklamationsformuläret så noga som möjligt. Är din skada synlig ber vi dig ta en bild på den och skicka med den för att påskynda ditt ärende. När du tar emot ett paket så ber vi dig att undersöka om det är några yttre skador på paketet. Om ditt paket är skadat vid leverans/uthämtning så måste du påpeka detta till transportören/ombudet samt anmäla detta till oss så fort som möjligt. Inom 5 arbetsdagar från det att du tagit emot varan från vår transportör måste vi ha blivit informerade om skadan. Transportbolagen kräver att vi visar bilder på både emballaget och på själva skadan på varan, så ta gärna en bild med din digitalkamera eller mobilkamera och bifoga i din anmälan. En fraktskada anmäler du via sidan för reklamationer här. Där kan du även bifoga dina bilder. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt står vi för.

 

  • Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?

Du har full ångerrätt 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskatt skick och i originalförpackning.

 

  • Hur hanterar epos mina personuppgifter?

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du vid ditt köp. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av epos Development AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt i övrigt marknadsföringssyfte. Epos Development AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

 

  • Är moms inkluderat i priset?

Ja, alltid.

 

  • Vad gör jag om jag inte får mina varor?

Om leveranstiden har gått ut och du inte fått dina varor, vänligen kontakta oss via reklamationsformuläret.

 

  • Vart fraktar epos?

Vi levererar inom Sverige. För leveranser till utlandet ber vi er kontakta vår kundtjänst för offert här.

 

  • Har jag någon garanti för mina produkter?

Garantin för våra produkter är 1 år. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garanti ska du kontakta oss på sidan för reklamationer här.

 

  • Hur blir jag återfösäljare för epos produkter?

Använd kontaktformuläret på kontakta oss och beskriv dina önskemål. Vi återkommer inom kort med svar.

 

  • Jag har en idé på en produkt, kan ni hjälpa mig?

Epos sammarbetar med Cadson för utveckling och design av produkter och Cadson Production för serietillverkning. Dessa kan hjälpa till med allt från idé, utveckling, prototyper och serieproduktion.