Köp- och leveransvillkor

Köpvillkor

Priser anges alltid i svenska kronor inklusive moms. Vi levererar enbart inom Sverige. För leveranser till utlandet ber vi dig kontakta vår kundtjänst för offert här. Alla varor förblir i epos ägo tills dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Epos förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo.

Frakt

Alla beställningar i webbutiken som överstiger 1 500 kr skickas fraktfritt. Vid beställningar under fraktfrigränsen tar vi endast 59 kr i avgift, oavsett hur många varor du köper. Har du flera varor med olika leveranstid levereras de tillsammans då alla varor finns i lager. Se lagerstatus och eventuella ledtider på produkten under respektive produktinformation.

Leverans

Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar från det att vi mottagit och registrerat din order. Vi levererar våra paket via Posten, Schenker, UPS och DHL.  Din beställning skickas till närmsta ombud på din ort. Du får en avisering via SMS eller e-post beroende på om du väljer att ange ditt mobiltelefonnummer.

Betalningssätt

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

    1. Direktbetalning via din Internetbank: Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea

    2. Kortbetalning med VISA eller MasterCard.

    3. Faktura via Payson Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor.

Om Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. För att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Säkra betalningar

Vi samarbetar med Payson för inlösen av kortbetalningar. Payson är en av nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! epos Development AB lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av Payson.

Payson använder ett säkert system för betalningar och tillsammans med deras partners bevakar de kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar.

Payson är certifierad av säkerhetsbolaget Trustwave.

Mastercard Secure Code Verified By Visa This site protected by Trustwave's Trusted Commerce program.

Garantier

Garantin för våra produkter är 1 år. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garanti ska du kontakta oss på sidan för reklamationer här.

Fraktskador

När du tar emot ett paket så ber vi dig att undersöka om det är några yttre skador på paketet. Om ditt paket är skadat vid leverans/uthämtning så måste du påpeka detta till transportören/ombudet samt anmäla detta till oss så fort som möjligt. Inom 5 arbetsdagar från det att du tagit emot varan från vår transportör måste vi ha blivit informerade om skadan. Transportbolagen kräver att vi visar bilder på både emballaget och på själva skadan på varan, så ta gärna en bild med din digitalkamera eller mobilkamera och bifoga i din anmälan. En fraktskada anmäler du via sidan för reklamationer här. Där kan du även bifoga dina bilder.

Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för.

Ångerrätt

Du har full ångerrätt 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i original förpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.

Personuppgifter

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du vid ditt köp. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av epos Development AB i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt i övrigt marknadsföringssyfte. epos Development AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Force Majeure

epos.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.